جشن باشكوه میلاد امام علی(ع) در شهر لندن برگزار شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، آغازین برنامه این جشن باشكوه تلاوت آیاتی چند از كلام الله مجید توسط مصطفی مرجان یكی از قاریان بین المللی بود و سپس به میمنت و مباركی این روز فرخنده كه روز پدر نیز نام گرفته است، اشعاری در وصف مولای متقیان علی (ع) قرائت شد و نمآهنگ های زیبایی كه ویژه سالروز ولادت فرخنده امیرمومنان علی (ع) تهیه شده بود، پخش گردید و فضای مجلس را با نام مولی المتقین علی(ع) عطرآگین ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریك و تهنیت میلاد مسعود و مبارك مولود كعبه مولی الموحدین حضرت علی(ع) به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و همه مومنان و مسلمانان جهان، با اشاره به اینكه در چنین روزی انسانی پا به عرصه گیتی نهاد كه جهانیان و ملكوتیان را شگفت زده كرد، به شرح گوشه هایی از خصایل و ویژگی های آن حضرت پرداخت.

وی گفت: امام علی(ع) كسی بود كه نامش از نام خدا گرفته شده بود، تولدش در خانه خدا واقع شده بود، تربیتش در خانه رسول خدا پیامبر اسلام شكل گرفته بود، منزلتش نزد خدا والا بود، ایمان او به اعلا درجه رسیده بود، عبادات او خالصانه ترین عبادات بود، علم و حكمت او آن چنان بود كه پیامبر خدا او را باب علم نامید، جهاد و شجاعتش مثال زدنی بود، صبر و شكیبایی اش بی همتا بود، ایثار و گذشت و جود و سخاوتش بی نظیر بود، فصاحت و بلاغت گفتارش آن چنان بود كه بزرگترین علمای عرب به رسایی و شیوایی سخنان او در نهج البلاغه اذعان دارند در عدالت هیچ انسانی همچون او عمل نكرده و هیچ كس در عدالتش تردید ندارد، عصمت و طهارت و رافتش در حد كمال و تعالی بود، كاتب وحی آیات الهی بودكه برپیامبر اعظم نازل می گشت، نه تنها خویشاوند با پیامبر خدا بلكه جان رسول خدا و جانشین او بود، همپا و همسر فاطمه زهرا بود و در نهایت شهید شد و شهید محراب بود.

رییس مركز اسلامی انگلیس همچنین با تبریك روز پدر به همه پدران مسلمان؛ به روایتی از رسول خدا مبنی بر اینكه 'علی؛ من و تو دو پدر امتیم' اشاره كرد و اظهار داشت: امروز را به یمن میلاد با سعادت حضرت علی (ع) روز پدر نامیده اند، چون او پدر امت بود.

وی با تاكید بر این نكته كه هر انسانی برای شكل دادن زندگی، رفتار و كردار و گفتار و باورها و اعتقادات خود به دنبال اسوه و نمونه و الگوی مناسب است و این امر از خصلت های ذاتی هر انسانی می باشد، افزود: كرامت و شخصیت انسانها ایجاب می كند كه برای انتخاب الگوی مناسب خود بدنبال هركس و هر چیزی نروند. چون اولین شاخصه شخصیت هر انسانی عقل اوست و عقل ایجاب می نماید كه به دنبال الگویی باشیم كه سعادت و نیكبختی انسانها در دنیا وآخرت را تامین نماید.

'انسانها بخش كوچكی از زندگی خود را در این جهان مادی می گذرانند و این زمان در برابر ابدیت و جاودانگی بسیار اندك است. زندگی در این جهان هرچقدر طولانی باشد برای موحدان و یكتاپرستان در برابر ابدیت همچون قطره ای از اقیانوس است و اسلام سعادت دائمی انسانها را تواماً در این جهان و دنیای آخرت می داند و تضمین می كند.'

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینكه انسان الگو پذیر برای سعادت ابدی خود بدنبال هر الگویی نمی تواند باشد، تاكید كرد كه بر پایه قرآن كریم، انبیاء الهی و پیامبر اسلام بهترین الگوهای بشری هستند. چون آنان انسانهایی بودند كه در اعلاترین شكل ممكن زندگی كردند و می توانند الگوی مناسبی برای انسانها باشند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به قیام تاریخی مردم در روز 15 خرداد 1342 به رهبری امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی الگویش امیر المومنین بود و به راه وهدف خود در به سعادت رساندن مردم ایران و سرنگونی رژیم شاهنشاهی ایمان و اعتقاد داشت و از این رو صبورانه همچون الگو و اسوه اش علی (ع) 15 سال همه تلاش خود را كرد تا در نهایت در 22 بهمه 1357 انقلاب اسلامی مردم ایران به پیروزی رسید.

'جهاد و مبارزه امام خمینی به دلیل تجلّی صبر و قدرتی بود كه با الگو پذیری از حضرت علی (ع) در وجودش ظهور یافته بود.'

رییس مركز اسلامی انگلیس علی (ع) را صراط مستقیم و چراغ روشنی راه پرهیزگاران و پرچم هدایت و توحید و پرچمدار انسانهای معتقدی دانست كه اگر زندگی خود را با الگوپذیری از او معنا دهند، در روز قیامت رستگار خواهند شد.

این مراسم با مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت وطهارت (ع)، آقای حاج مولایی در مدح و ستایش نخستین امام شیعیان جهان حضرت علی بن ابی طالب (ع) كه شادی افزای جشن وسرور پیروان آن امام عزیز بود ، ادامه یافت.

بنا بر همین گزارش در آخرین بخش از برنامه جشن میلاد حضرت علی (ع)؛ مومنان شركت كننده در مراسم، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس اقامه كردند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: واشنگتن , فرمت مربع , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: